W jaki sposób studio animacji 3D może pomóc w marketingu i sprzedaży?
Wsparcie grafiki i animacji 3D
w działaniach marketingowych i sprzedaży – 8 przykładów
Czy w promocji i działaniach marketingowych by przekonać klienta wystarczy pokazać ładnie produkt, powiedzieć, że jest dobry, niedrogi i wszyscy się na niego rzucą?
Każdy wie, że nie. To niestety tak nie działa.
Zwłaszcza w procesie zakupowym w B2B, który najczęściej jest podzielony na kilka etapów (identyfikacja problemu, szukanie rozwiązania, edukacja i sprawdzenie co jest najlepsze na rynku a dopiero na koniec wybór dostawcy oraz sam proces zakupu). Warto zatem nie tylko tworzyć materiały reklamowe pokazujące dane rozwiązanie czy produkt, ale też pomagać w podjęciu decyzji zakupowych na każdym z tych etapów, w szerszym zakresie. Tu naszym zdaniem ciekawe i pomocne mogą być kreacje łączące ze sobą przekaz czysto reklamowy z wartością edukacyjną lub szkoleniową.
W tym artykule znajdziesz 8 przykładów projektów graficznych z różnych dziedzin, które łączą te funkcje.
Od prezentacji produktów codziennego użytku, przez przykłady z dziedzin technicznych i medycznych, po kreacje pomagające przekonać inwestorów do przełomowych pomysłów rewolucjonizujących branżę lotniczą. Mam nadzieję, że pokazane przykłady będą przydatne i inspirujące do kreacji wspierających również Twoje działania marketingowe i sprzedażowe.
- Produkty codziennego użytku – przekroje okien
- Branża lotnicza – przełomowe wynalazki
- Motoryzacja – co jest pod karoserią?
- Narzędzia CNC jak działają produkty techniczne?
- Procesy technologiczne – wymiana ciepła i działanie urządzeń HVAC
- Branża budowlana – promowanie rozwiązań ukrytych dla oka kamer
- wizualizacja i aranżacja wnętrz w 3D – rebranding i przekrój wnętrza biura
- animacje medyczne – explainer-video i materiały szkoleniowe
1.OKNA SOKÓŁKA | Jak pokazać budowę i zalety konstrukcji produktów codziennego użytku?
Co jest za oknem każdy widzi, ale co jest w środku takiego okna, jak ono jest zbudowane i dlaczego stanowi skuteczną barierę przed zimnem, to już nie jest takie oczywiste.
Czasem trudno opowiedzieć o zaletach produktów, pokazać kluczowe funkcje wynikające z budowy, bez ich rozkręcania lub przecinania w pół.
Ale można to pokazać prościej – na przekroju w animacji albo na wizualizacji graficznej.
Taka grafika w prosty, zrozumiały i szybki sposób wyjaśnia konstrukcję, warstwy i budowę produktów, bez konieczności zapoznawania się z dokumentacją.
Wizualizacje, jakie mieliśmy okazję tworzyć dla polskiego producenta okien firmy Sokółka umieszczone zostały w serwisie WWW. Pomagają klientom zapoznać się z budową i różnymi odmianami okien.
To pozwala pojąć odpowiednią decyzję zakupową i wybrać najlepszy produkt do domu.
Jeśli zastanawiasz się jak zaprezentować swój produkt i jego konstrukcję wewnętrzną, na pewno uda się to zrobić w 3D bez konieczności przecinania go na pół.
2. LOTNICTWO | innowacyjne pomysły i wynalazki
System holowania samolotów – czyli jak z pomocą animacji 3D przekonać inwestorów do wsparcia przełomowych wynalazków?
W kontekście inżynierii i projektowania animacja 3D może być bardzo skutecznym narzędziem do popularyzacji innowacyjnych wynalazków oraz przekonania inwestorów do ich realizacji.
Przykładem może być historia Sławomira Malickiego, przedsiębiorcy, który w 2015 roku wymyślił i zaprojektował autonomiczny system holowania samolotów pasażerskich. Pomysł ten może zrewolucjonizować w najbliższych latach branżę lotniczą na świecie.
Wraz z moim zespołem miałem przyjemność przygotować animację prezentującą budowę i zasadę działania systemu.
Wynalazca przedstawił swój pomysł na targach lotniczych Air Fair w Le Bourget w 2015 roku a w późniejszych latach na wielu spotkaniach i konferencjach branżowych.
Z delikatną pomocą animacji 😉 udało mu się przekonać i wzbudzić zainteresowanie inwestorów w USA. Prace nad budową pierwszego, testowego systemu holowania samolotów trwają aktualnie na jednym z lotnisk w stanie Oklahoma.
Niebawem premiera instalacji całego systemu. Widzieliśmy już nieoficjalne zdjęcia z budowy i muszę przyznać zapowiada się to mega spektakularnie.
Jak tylko będzie można, podzielę się materiałami prasowymi pokazującymi pierwszy wybudowany taki system.
3. AUTOMOTIVE | jak pokazać produkty ukryte dla oka kamery?
Często innowacyjne rozwiązania i produkty na przykład z branży motoryzacyjnej są niewidoczne gołym okiem, ukryte wewnątrz pod karoserią lub obudową.
Są one jednak ważną częścią konstrukcji pojazdów, a innowacyjne materiały z jakich są zrobione mają szereg zalet dla całego samochodu. Przykładem mogą być elementy z tworzyw sztucznych typu EPP czy EPS, produkcji Knauf Industries Polska, które występują w wielu miejscach nowoczesnych pojazdów odgrywając kluczowe role dla bezpieczeństwa czy wygody pasażerów.
Zastosowanie animacji 3D pozwoliło pokazać rozwiązania ukryte wewnątrz konstrukcji, w prosty i zrozumiały dla widza sposób, bez tracenia czasu na szczegółowe opisy ich funkcji ani rozmontowywanie pojazdu na części 😉
4. PRODUKTY TECHNICZNE | Jak wyjaśnić skomplikowane procesy i sposób działania narzędzi?
W branży CNC plotery frezujące wytwarzają opiłki i pracują często z bezpośrednim chłodzeniem wodnym skierowanym na pracujący frez. Dodatkowo dla bezpieczeństwa cała procedura pracy narzędzia jest zazwyczaj zamknięta w oddzielonej od widza i operatora przestrzeni plotera CNC.
Dlatego nagranie video lub wykonanie zdjęcia pokazującego działanie frezów jest dość trudnym zadaniem.
Natomiast z pomocą grafiki 3D – na przekroju lub w zwolnionym tempie, możemy przyjrzeć się w szczegółach działaniu specjalistycznych narzędzi z tej dziedziny.
Z tego typu wsparcia kreatywnego skorzystał producent narzędzi CNC firma Pokolm Frästechnik GmbH & Co. KG.
Niezależnie od tego czy potrzebujesz przygotować materiały szkoleniowe, animacje reklamujące frezy CNC
lub tłumaczące jak wygląda proces, pokazanie tego ze wsparciem grafiki komputerowej to dobry pomysł.
Więcej przykładów animacji z dziedzin technicznych znajdziesz w linku.
5. PROCESY TECHNOLOGICZNE | technika ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji – HVAC
Z pomocą kreacji graficznych zaprezentujesz procesy, pokażesz funkcje, budowę produktów i działanie całych systemów urządzeń.
W branży ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji czyli HVAC (ang. heating, ventilation, air conditioning) kluczowy jest proces przepływu i wymiany powietrza. W tej dziedzinie inżynierii środowiska warto prezentować nie tylko same urządzenia, ale też procesy wymiany ciepła oraz zastosowanie różnych rozwiązań technologicznych.
Ciężko na zdjęciu lub filmie pokazać halę wielkopowierzchniową z odkrytym dachem i całą gamą różnych rozwiązań technologicznych zamontowanych w różnych miejscach.
W 3D – nie ma problemu.
Takie animacje pozwalają tworzyć materiały szkoleniowe wyjaśniając szybko i w zrozumiały sposób proces,
budowę urządzeń lub pokazując ich funkcje i zalety w miejscu występowania.
W linku znajdziesz więcej przykładów z tej dziedziny: kreacje 3D dla HVAC
6. BRANŻA BUDOWLANA | Animacja pozwala pokazać rozwiązania i reklamować produkty budowlane ukryte pod fundamentem lub wewnątrz konstrukcji budynków.
Produkty budowlane często ukryte są pod elewacją, pod podłogą, w fundamentach. Można oczywiście zrywać klepki, kopać doły i odkrywać poszycie dachu by zaprezentować, gdzie funkcjonują na przykład materiały ociepleniowe.
Można. Ale nie polecamy tej drogi.
Łatwiej, efektowniej i na pewno taniej pokazać takie produkty w animacji przekroju budynku.
To rozwiązanie pozwala skoncentrować się na produkcie pokazując jego zastosowanie i funkcje w całym budynku w sposób przejrzysty i przyciągający uwagę. Z takiego rozwiązania i naszej pomocy skorzystał producent materiałów ociepleniowych firma Knauf.
Przygotowana animacja budynku w przystępny i zrozumiały sposób pokazuje miejsce zastosowania i rodzaje produktów ociepleniowych w budownictwie.
7. PROJEKTOWANIE I ARANŻACJA WNĘTRZ | kreacje 3d to dobry pomysł jeśli planujesz nowe biuro, zmiany lub rebranding w obecnym.
Jeśli chcesz zaprojektować wnętrza, układ pomieszczeń, aranżację przestrzeni lub nowy branding to wszystko można zrobić w formie grafiki i pokazać sugestywnie i realistycznie na wizualizacji.
Każdą przestrzeń zaprojektujesz i zobaczysz w ten sposób przed wdrożeniem zmian.
Taka grafika i wizualizacje mogą być potem bazą do realizacji wybranej koncepcji.
Przy okazji, aby prezentacja wyglądała ciekawiej i nabrała kontekstu architektonicznego, bez problemu możesz też pokazać przekrój budynku i całe piętro.
Właśnie tak powstała animacja przy okazji rebrandingu Warszawskiego biura Bacardi-Martini.
8. PRODUKTY MEDYCZNE | w 3d pokażesz procedurę medyczną lub użycie narzędzi – krok po kroku
Grafika 3D pomaga wyjaśnić procedury medyczne i pokazać w szczegółach produkty w materiałach szkoleniowych oraz działaniach promocyjnych.
Procesy medyczne na nagraniach video zazwyczaj nie są zachęcające i estetyczne dla widza. Dlatego kiedy trzeba pokazać proces lub produkt w szczegółach proponuję… nie zgadniesz co?…
Oczywiście 3D.
Zastosowanie przekroju, przeźroczystości lub ujęć w zwolnionym tempie daje szerokie możliwości skupienia uwagi na najważniejszych procesach lub urządzeniach.
W ten sposób pokażesz miejsca niedostępne dla kamery, wyjaśnisz działanie narzędzi lub krok po kroku wytłumaczysz prawidłowy sposób użycia specjalistycznych narzędzi zabiegowych.
To idealne wsparcie podczas szkoleń dla profesjonalistów.
Dzięki animacjom możemy zobaczyć skomplikowane procedury bez konieczności pokazywania rzeczywistego zabiegu.
Prosto – w zrozumiały i ciekawy sposób i bez rozlewu ani jednej kropli krwi.
Jeśli takie wsparcie studia animacji 3D może się przydać też do Twoich działań daj znać.
Chętnie porozmawiamy o pomysłach i możliwościach przygotowanie Twoich produktów w ten sposób.